ハワイ生活のブログ

セキセイインコとハワイ暮らし。自然とアートが私の一生のテーマ。日本人アーティストOharuArtとして活動中。

Wahi Pana 油絵

Wahi Panaというアート展がホノルル美術館で6月に開催される予定で、展示会選考に油絵を提出しました。


ハワイにおける有名で伝説的な場所、または特別な関心や歴史的意義のあるランドマークについて学び、広めることを目的としている展示会だそうで、選考に提出する条件として色々と課題が多くありました。


提出したのはこの絵。「Sunset at Kahanamoku Beach」

絵を説明する文や詩を添えることが条件だったので下記の文章を書き添えました。


At sunset time, there is no wind and no waves.
I’ve observed a tree growing in the corner of Kahanamoku beach is bending. 
It seems as if the tree is bowing to the ocean yet standing strong, providing shade and comfort for all to enjoy.
Sunset colors the tree, the city, and the Diamond Head in gold.
They will vanish into the darkness soon.
The sun promises to see us again tomorrow.


英語で詩を書くのは初めて_φ( ̄ー ̄ )

絵を描くよりもずっと難しかった、、、(*_*)


================
OharuArt Photography
Oharuart.com 

================


写真及び絵の無断転載を禁止致します。Copyright © Oharu 2019 . All rights Reserved.